Je socialnovarstvena storitev, ki je opredeljena v Zakonu o socialnem varstvu (2007) in v Pravilniku o standardih in normativih socialnovarstvenih storitev (2010)
Namenjena je osebam, ki imajo zagotovljene bivalne in druge pogoje za življenje v svojem bivalnem okolju, vendar se zaradi starosti, hude invalidnosti, kronične bolezni ali težje telesne in duševne motnje ne morejo oskrbovati in negovati sami, svojci pa take oskrbe sami ne zmorejo ali zanjo nimajo možnosti
Storitev se prilagodi potrebam posameznega upravičenca in obsega naslednje sklope opravil:
- pomoč pri temeljnih dnevnih opravilih, kamor sodijo naslednja opravila: pomoč pri oblačenju ali slačenju, pomoč pri umivanju, hranjenju, opravljanju osnovnih življenjskih potreb, vzdrževanje in nega osebnih ortopedskih pripomočkov;
- gospodinjsko pomoč, kamor sodijo naslednja opravila: prinašanja enega pripravljenega obroka ali nabava živil in priprava enega obroka hrane, pomivanje uporabljene posode, osnovno čiščenje bivalnega dela prostorov z odnašanjem smeti, postiljanje in osnovno vzdrževanje spalnega prostora;
- pomoč pri ohranjanju socialnih stikov, kamor sodijo naslednja opravila: vzpostavljanje socialne mreže z okoljem, s prostovoljci in s sorodstvom, spremljanje upravičenca pri opravljanju nujnih obveznosti, informiranje ustanov o stanju in potrebah upravičenca ter priprava upravičenca na institucionalno varstvo
Upravičenci:
- Osebe stare nad 65 let, ki zaradi starosti ali pojavov, ki spremljajo starost, niso sposobne za popolnoma samostojno življenje
- Osebe s statusom invalida po zakonu o družbenem varstvu duševno in telesno prizadetih oseb, ki ne zmorejo samostojnega življenja, stopnja in vrsta njihove invalidnosti pa omogočata občasno oskrbo na domu
- Druge invalidne osebe, ki jim je priznana pravica do tuje pomoči in nege za opravljanje večine življenjskih funkcij
- Kronično bolni in osebe z dolgotrajnimi okvarami zdravja, ki nimajo priznanega statusa invalida, pa so po oceni pristojnega centra za socialno delo brez občasne pomoči druge osebe nesposobne za samostojno življenje
- Hudo bolni otrok ali otrok s težko motnjo v telesnem ali težko in najtežjo motnjo v duševnem razvoju, ki ni vključen v organizirane oblike varstva
Izvajanje storitve:
- Vloga/prošnja za pomoč na domu (vodja/koordinator)
- Ugotavljanje upravičenosti (vodja/koordinator)
- Priprava in sklenitev dogovora o obsegu, trajanju in načinu opravljanja storitve (vodja/koordinator)
- Neposredno izvajanje storitve na domu upravičenca po dogovorjenih vsebinah in v dogovorjenem obsegu (socialne oskrbovalke)
- Storitev se prilagaja potrebam uporabnika ter njegovemu okolju
- Storitev se lahko izvaja vse dni v tednu, vključno z nedeljami in prazniki do 3 krat dnevno (dopoldan in popoldan)
»Upravičenec je upravičen do pomoči na domu, če potrebuje najmanj dve opravili iz dveh različnih sklopov opravil.«
Storitev pomoč na domu:
- je plačljiva
- delno sofinancirana s strani občine
- upravičenec, ki ne zmore plačila lahko zaprosi za oprostitev plačila storitve pri pristojnem Centru za socialno delo
Izvajalec pri izboru vključitve novega uporabnika v obseg izvajanja storitve upošteva poleg vrstnega reda prejete prošnje tudi kriterije za prednostno vključitev, in sicer:
- nujnost popolnitve socialne mreže za varstvo in oskrbo,
- zdravstveno stanje upravičenca,
- možnosti pomoči s strani drugih izvajalcev storitve in drugih služb
V primeru, da takojšnje izvajanje storitve za upravičenca iz objektivnih razlogov ni možno, izvajalec uvrsti upravičenca na seznam bodočih uporabnikov storitve.
Cena storitve se določi v skladu z metodologije predpisano v Pravilniku o metodologiji za oblikovanje cev socialno varstvenih storitev v urni vrednosti in znaša na dan sklenitve dogovora:
Občina Krško:
- Delovnik: 6,94 EUR
- Nedelja: 9,71 EUR
- Praznik: 10,41 EUR
Cena storitve za uporabnika za dostavo toplega obroka hrane predstavlja četrtino (15 min) cene efektivne ure, to:
- ob delovnikih 6,94 EUR
- v nedeljo 9,71 EUR
- na praznikih 10,41 EUR
Občina Kostanjevica na Krki:
- Delovnik: 2,31 EUR
- Nedelja: 3,24 EUR
- Praznik: 3,47 EUR
Cena storitve za uporabnika za dostavo toplega obroka hrane predstavlja četrtino (15 min) cene efektivne ure, to:
- ob delovnikih 2,31 EUR
- v nedeljo 3,24 EUR
- na praznikih 3,47 EUR
Kadar zaradi skupno ugotovljene potrebe storitev izvajata dva socialna oskrbovalca, se pri obračunu storitve upošteva čas obeh izvajalcev.
Cena se praviloma uskladi enkrat letno, v primeru, da se stroški povečajo za več kot 3% pa lahko tudi med letom. V primeru spremembe cene storitve izvajalec upravičenca o spremembi cene pisno obvesti.
Poti pripomb, predlogov in ugotavljanja zadovoljstva uporabnikov z izvajanjem storitve ter učinkovitosti storitve
Uporabnik oziroma njegov zakoniti zastopnik ali pooblaščenec aktivno sodelujeta s svojimi pripombami in predlogi že v sklepanju dogovora in izdelavi osebnega načrta uporabnika, za izvajanje neposredne oskrbe pa lahko uporabnik posreduje svoje pripombe in predloge v pisni ali ustni obliki neposrednim izvajalcem storitve v delovnem času izvajalca.
Vodja/koordinator je dolžan posredovane navedbe preveriti in v roku 8 dni uporabniku oziroma njegovemu zakonitemu zastopniku ali pooblaščencu pisno odgovoriti ali/in kako bodo predlogi in pripombe upoštevani.
V kolikor uporabnik oziroma njegov zakoniti zastopnik ali pooblaščenec ni zadovoljen z odgovorom, lahko svoje nestrinjanje pisno posreduje direktorju izvajalca. Direktor izvajalca je dolžan v roku 8 dni pisno obvestiti uporabnika oziroma njegovega zakonitega zastopnika ali pooblaščenca ter navesti razloge za upoštevanje oziroma neupoštevanje njegovih predlogov in pripomb.
Izvajalec je dolžan spremljati zadovoljstvo uporabnikov z izvajanjem storitve in učinkovitost storitve, za kar lahko zbira izjave uporabnikov, izvaja ankete ali kako drugače beleži pokazatelje in to predstavi v letnem poročilu o izvajanju storitve.
Pot ugovora
V skladu s 94. in 95. členom Zakona o socialnem varstvu lahko uporabnik, če ni zadovoljen s posamezno storitvijo zoper delo strokovnega delavca ali strokovnega sodelavca vloži ugovor pri svetu socialno varstvenega zavoda, zoper opravljeno storitev zasebnika pa na Socialno zbornico Slovenije.
Ugovor je potrebno vložiti v roku osem dni od opravljene storitve, zoper katero ugovarja.
Svet socialno varstvenega zavoda oziroma Socialna zbornica Slovenije preizkusi ugovor, določi, kaj naj se ukrene, ter o tem obvesti uporabnika, ki je ugovarjal, v roku 15 dni od prejema ugovora.
Pritožbeni poti
Če z uporabnikom/upravičencem ni možno skleniti dogovora ali razvezati dogovora sporazumno, izvajalec skladno s 96. členom Zakona o socialnem varstvu o zadevi odloči po določbah Zakona o splošnem upravnem postopku.
O pritožbah zoper izdane akte izvajalca storitve pomoč na domu kot socialna oskrba na domu odloča skladno z 89. členom Zakona o socialnem varstvu ministrstvo, pristojno za socialno varstvo.
Uporabnik/upravičenec in izvajalec si bosta prizadevala morebitne spore reševati po sporazumni poti, v primeru, da sporazum ne bo možen, pa bosta spore reševala pred krajevno pristojnim sodiščem.
Kontaktni osebi
Bojana Naglič Benedik
Vodja pomoči na domu
Center za socialno delo Posavje, Enota Krško
Cesta krških žrtev 19, 8270 Krško
e-mail: bojana.naglic-benedik@gov.si
tel. št.: 07 62 05 801, 070 421 760
Mirjana Pilipović Racman,
Koordinatorka pomoči na domu
Center za socialno delo Posavje, Enota Krško
Cesta krških žrtev 19, 8270 Krško
e-mail: mirjana.pilipovic-racman@gov.si
tel.št.: 07 620 58 01, 040 125 743